21 Eylül 2016 Çarşamba

Tecrübe

Tecrübe: Tecrübe bir olaya ya da konuya, maruz kalmak veya müdahil olmak yoluyla, hakim ve hazırlıklı olmaktır. Yani daha önce o konuyu veya olayı yaşamış, görmüş veya tatmış olmaktır. Yani diğer bir deyişle sandwichi dedem de yapar!

Anlatayım;


Geçtiğimiz günlerde bir pastanede, yani pastane dediysem börekçi, börekçinin önünde, şöyle anlatayım daha açık olsun pastane görünümlü börekçinin önündeki sandwich tezgahının camında bir ilan gördüm; "Tecrübeli sandwich ustası ARANIYOR" yazıyordu camdaki ilanda. Hmm demek tecrübeli sandwich ustası... Mekan sahibine hitaben şöyle ağız dolusu "Kardeş ben senin tecrübeli sandwich ustası araman ile ilgili sürreal kaygılarını çok güzel anlıyorum; ben senin derdini tasanı ızdırabını s*kerdim de işe geç kalıyorum" demeden önce gelin şunu bir diyaloglaştıralım, he? Malum tecrübeli birileri aranıyor, e tecrübe profesyonellikle doğrudan alakalı bir şey, e madem profesyoneliz gelin biz bu işi aday ve görüşmeciye takım elbise giydirip, bir masada klişe mülakat soruları ile biraz diyaloglaştıralım. Ne dersiniz? 

P: Mekan sahibi olsun.(Pastanenin P, Piç'in P'si değil yani)
A: İş için başvuran adayımız olsun.(Aday'ın A)


P: Adresimizi bulmakta zorluk çektiniz mi? Yolculuğunuz nasıldı?
A: Gelmeden önce google haritadan bakıp, adresin koordinatlarını akıllı telefonuma aktarıp GPS aracılığı ile zorlanmadan buldum.
P:GPS? İlginç bir adaysınız.

P:Kariyer hedefleriniz nelerdir?
A:Subway'i batırmak! Lanet olası Amerika'lılar! Çünkü onlar da annelerine lanet etmişlerdi!
P: Hop hop hop noluyoruz beyefendi, yavaş! Subway mi? O da ne ola ki?
A:15cm 30cm'lik sandwich ekmekleri ile müşterilerinin akıllarını alan Amerika'lı bir kuruluş.
(Derin bir sessizlik, cehalet sessizliği de diyebiliriz)

P: Son işinizden neden ayrıldınız?
A: Kaşar peynirinden çalıyorlardı(ipneler); bunu haftabaşı olağan toplantılarında dile getirdiğimde topun ağzına girmiş oldum. Zaten beyaz peynirlerinin de tadı tuzu yoktu. Peynir böyle delikli peynir olacak içi, sert olacak, damağa yapıştırdın mı, iki üç çay yudumunda inmeyecek aşağıya!

P:Ne kadar süredir iş arayışı içerisindesini?
A:Açıkcası benim için sandwich'in yapılma koşulları ve yapıldığı yer çok önemli; bir defa her şey elimin altında olacak, ben günaydın dediğimde müşteriler de günaydın diyecek, kimse öyle yanıma gelip laubali laubeli "A(Aday'ın A'sı) abi naber yea, acele bir yumurtalı yapar mısın, soğan da olsun" diyemez, mevcut şartlarda bu ve benzerleri çok zor olduğundan ve seçici olmamdan ötürü yaklaşık 3 aydır arıyordum diyelim.


P:Şu ana kadar sahip olduğunuz en iyi iş vereni lütfen tanımlayınız.
A:Taner Börek desem sanırım yeterince durumu netleştirebilirim.

P: Başvurduğunuz pozisyonu hak ettiğinize inanıyor musunuz?
A: Kesinlikle inanıyorum, sandwich ekmeğinin elime nasıl da yakıştığını hep söyler arkadaşlar eş dost.

...
..
.

Deli bunlar! Hem de zır deliler! Bizde de var! Yok değil, valla var bak! Bu ve buna benzer "Meşhur Bilmemneciler" gibi gözümüzü karartıp bir işe atılmıyoruz, çok fazla kuruyor, soru-cevap yapıyor, sigortaya, dolgun ücrete, yola, yemeğe tav oluyoruz! Ondan sonra bu adamlar gelip bu tür şeyler ile zekamız ile alay ediyorlar! Tecrübeli Sandwich'çiymiş! Ne oluyor lan dinini silktiminin ülkesinde... Hani salçalı ekmek ile büyümüş çocuklardık biz, ne oldu onlara! 



Şimdi sahne senindir kısa film; giderek böyle bir dünyaya doğru evriliyoruz işte...







1 yorum:

  1. hacıt çok doğru diyorsun. ama videoya alt ses olarak tamirci çırağı aç. efsane yakışıyor. özellikle adamın paspas halinden zoom ile uzaklaşırken tamirci çırağı girsin.

    YanıtlaSil