16 Ocak 2017 Pazartesi

Bi Küçük Kamber Meselesi

Sabaha karşı 4'ten sonra uykum kaçtı, peki bu uykumu kaçıran ve beni huzursuz eden şey neydi? Çok geçmeden bunun cevabını hemen verdim kendime; hem de hemen! Bunca yıl oku, okut, yurtdışlarına git, gel, yazılar yaz, adım bilim ile ilim ile anılsın isterken bir anda halaylarla oyunlarla anılacağını bilmek! Evet evet işte uykumu kaçıran şey buydu; sanırım bunca yıl boşa çalışmış didinmiştim, "Hocam ödev vermiştiniz yeaaa" demiş hocalarıma verdikleri ödevleri hatırlatmış, arkadaşlara ödevden bi haber olduğumu söylemiştim(böyle pis bir öğrencilikti işte benim ki) ve bugünün hemen öncesinde gerçekleşen son nişan/düğün etkinliğinde bunu tescillemiştim. Ben bir halay başıydım! Bundan gocunmuyordum elbette, halay başı olmak üzerine de oturur saatlerce yazılar yazabilirim pekala ama konu bu değil, konu şu: Neden halay çalınca gözümün içine baka baka bana "Halay çek, hadi bi halay çek de bizi de peşinden sürükle" diyorsunuz lan! Demiyorsunuz da gözlerinizle ima ediyorsunuz adeta. Üstelik bunu halay mendilimi evde unuttuğumu bile bile yapıyorsunuz(burada "Mendilim yanımda değil" dediğimde bana ıslak mendil uzatan arkadaşımı da ayrıca teşekkür ediyorum.) lan! Ama siz de haklısınız, görüyorum ki geldiğim şu noktada bunu ben kendi ellerim ile yarattım ve ben bir canavar yaratmışım. Halay canavarı! Mendilim olmamasına rağmen gittim kız tarafından birinden mendil istedim de halay sorunsalımız çözülmüştü. Fakat düğün salonu çalgı çengicileri arsızdı, 2 saat halay çektirdiler, onlarda öyleymiş, halay komple kopup dağılana kadar halayı bitirmiyorlarmış. Halay da başıyız hani, gemisini bırakıp gidemeyen kaptan misali bırakamıyorsun da halayı. İşte öyle. 

Ancak bununla da bitmiyor ki dertler, yiyecek(mezeler) içecek(alkolden bahsediyor burda da) için para toplama bende, hadi topladım parayı, markete bari ortamın en küçüğü gitsin di mi? Cemil gitsin mesela neden ona da ben gidiyorum? Hüseyin gitsin! Hadi geçiyorum, gittik aldık geldik salona soktuk yiyeceği içeceği, masaya koyduk, eee, ne bakıyorsunuz ulan sakiniz de mi ben olayım! Oluyorum dostlar oluyorum, olmasam nabıcam, bu garipler düğün sonuna kadar o şişeyi açıp da doldurup içmezler. Hop şişe benim ele gelir, içeceklerini de ben doldururum dürzülerin! 

İşte öyle dostlar ilim ile bilim ile anılacak, entellektüel ortamlarda şiir, edebiyat, şarap konuşacakken gelinen bu vakitte müthiş bir düğün erbabı, her düğünün Kamber'i olup çıktım. Yaşım 32. Hepinizi sevgi ile kucaklıyorum. 

He pişman mıyım değilim, dünyaya bi daha gelsem yine halay başı olmak için çabalarım, sakilik de seve seve yaparım orası ayrı ama "Acaba babam pişman mıdır lan?" diye de soramadan edemiyorum kendime, düğünlerde içip içip + içirip ortada halay mendili ile kendinden geçen bir evladı var; bi ara uygun bir anında bunu da sorup yazarım size.

Beni okudunuz, uzatın bardağınızı dolduriim, düğününüze de çağırın halay çekeyim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder